preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Radno vrijeme knjižnice

Knjižničarka:
Zlatka Belošević

Ponedjeljak: 12:00 - 18:00
Utorak* : 08:15 - 14:15
Srijeda:  08:15 - 14:15
Četvrtak: 12:00 - 18:00
Petak: 08:15 - 14:15

*Prvi utorak u mjesecu knjižnica je zatvorena za korisnike zbog sastanka u KGZ u skladu s epidemiološkim mjerama.




Izložbe i zbivanja

Obilježavanje 150 godina HŽ-a u Hrvatskoj

 U auli škole možete pogledati izložbu povodom 150 godina postojanja željeznice u Hrvatskoj. Izložba sadrži predmete i dokumente vezane uz obilježavanje i otvaranje prve pruge u Hrvatskoj.

Opširnije o događaju kliknite više ili na web stranicu: http://www.hznet.hr/obiljezavanje150godina1

U prilogu "više" nalaze se radovi učenika 1.a na temu Vlak je uvijek brži.


Stotinu i pedeset godina željeznice u Hrvatskoj

Povijest željeznice u Hrvatskoj počela je 1860. kada je u promet bila predana pruga koja od Nagykanizse (Velike Kaniže) u Mađarskoj preko Kotoribe i Čakovca vodi do Pragerskoga u Sloveniji. Izgradnjom dionice duge 42,4 km Hrvatska je ostvarila vezu s magistralnom prugom Beč - Trst, a 1861. vezu s Budimpeštom.

 Prva europska željeznička pruga Stockton-Darlington u Englesko otvorena je 27. rujna 1825. Prva pruga na hrvatskome tlu za promet je bila otvorena 24. travnja 1860.

 Prvi prijedlog o izgradnji pruge kroz sjeverozapadni dio Hrvatske iznio je 1825. Andrija Ludovik Adamić, riječki trgovac i zastupnik u hrvatsko-ugarskom saboru. Predlagao je da se ˝gvozdeni put˝ sagradi od Zagreba preko sjeverozapadne Hrvatske i jugozapadne Mađarske do Požuna u Slovačkoj i do Soprona u Mađarskoj. Pruga je trebala biti veza između luke u Rijeci s Bečom i Budimpeštom. 1841. pokrenuta je izgradnja pruge Beč – Trst, a završila je 1857. 

Koncesiju za izgradnju pruga odobrio je car Franjo Josip I. 1856. dioničkome društvu Društvo orijentalnih željeznica. Vođenje tehničkih poslova bilo je povjereno Karlu von Etzelu, najvećem stručnjaku za izgradnju prugâ.

Pružna trasa Budimpešta - Nagykanizsa - Kotoriba - Čakovec - Pragersko bila je odobrena u siječnju 1857.

 Izgradnju pruge dovršilo je Društvo južnih željeznica.

 

Lepe ti je Zagorje zelene

Lepe ti je, lepe ti je,
Zagorje zelene.
Još je lepši beli Zagreb grad.

Čim se sedneš, čim se sedneš,
Već mašina fučka.
Pa te vozi v beli Zagreb grad.

Sira, putra, vrhnja, mleka,
Jajca i krumpira.
Sve to vozi v beli Zagreb grad.

Beži Jankec, beži Jankec,
Cug ti bu pobegel.
Ne buš videl beli Zagreb grad.

Naj pobegne, naj pobegne,
Karta mi je v žepu.
Pak bum videl beli Zagreb grad.


Priloženi dokumenti:
crteži vlaka 1.a.zip (726.97 KB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Darko Benčić   datum: 28. 10. 2010.




preskoči na navigaciju